CFM Elhuyar Zientzia Azokan

Published: Ekaina 7, 2022

Elhuyar Zientzia Azokaren 10. edizioak gazteek ikasturtean zehar egindako 200 proiektu eta hainbat stand zientifiko profesional erakutsi zituen, non CFM eta POLYMAT taldeetako ikertzaileek parte hartu zuten, “Eskuak materialetan” lelopean.

Elhuyar Zientzia Azokaren hamargarren edizioak lau egun hartu zituen, ekainaren 2tik 5era, eta Bilboko Areatzan egin zen.
Ikasturtean zehar gazteek landutako 200 proiektu aurkeztu ziren, eta, gainera, tailerrak, esperimentuak, stand zientifikoak eta zientzia ikuskizunak izan ziren.
✓ Sariak ikerketa-enpresetako eta ikerketa-zentroetako egonaldiak (CFM, esaterako), ikasketa-bekak eta nazioko eta nazioarteko azoketarako bidaiak izan ziren.

Bilboko Areatzan ikasleek ikasturtean zehar landutako 200 STEAM proiektu izan ziren, baita tailerrak, stand zientifiko profesionalak, esperimentuak eta zientzia ikuskizunak ere. Guztira 54 ikastetxetako 716 gaztek (405 neska eta 311 mutil) parte hartu zuten edizio honetan.

Elhuyar Zientzia Azokaren helburua gazteen artean zientziarekiko zaletasuna sustatzea da, baita kultura zientifikoa sustatzea eta zabaltzea ere, ez bakarrik azoka honetan, baita urtean zehar ere.

Zientzia Azokan, ikerkuntzako profesionalak gazteekin batera egon dira beren ikerketa proiektuak erakusteko: UPV/EHU, Deustuko Unibertsitatea, Mondragon Unibertsitatea, CFM, Polymat, TECNALIA eta BC Materials. CFMk, POLYMATekin lankidetzan, stand zientifiko batekin parte hartu zuen, eta bertan materialen fisikaren printzipioak azaldu ziren, publiko guztientzat modu atsegin eta ulergarrian. Claudia Borredonek, Polymers and Soft matter taldeko CFMko doktoratu aurreko ikertzaileak, Machine Learningen egiten duen lana erakutsi zuen, bertaratutakoek parte hartu ahal izan zuten erakustaldia in situ eginez. Victor Krivenkovek eta Rubén Pellicer Guridik, CFMko fotonika arloko doktoretza ondoko ikertzaileek, nanopartikulen lagin ezberdinekin liluratu zuten eta argi ultramorearen aurrean izaten duten portaera azaldu zuten.

Gainera, nabarmentzekoa da Euskal Autonomia Erkidegoko ikerketa-zentroekin eta unibertsitateekin lankidetzan aritu direla ikasleek egindako proiektuen mentoria-lanetan.  Ikasturte hasieran, unibertsitateetako eta zentro teknologikoetako 218 ikertzailek (199 emakume) eman zuten izena, ikasleekin lan egiteko, proiektu horiekiko konpromisoa erakutsiz.

Zientziaren azokak 10 urte bete ditu eta Elhuyarren 50. urteurrenarekin bat egiten du. 2013an lehen aldiz ospatu zenetik gaur arte, 12 eta 18 urte bitarteko 6.000 gazte inguruk hartu dute parte Elhuyar Zientzia Azokan. Guztira 900 ikerketa-proiektu edo proiektu teknologiko egin dira, eta horietatik 700 inguru Elhuyar Zientzia Azokan aurkeztuak izan dira, Bilbon.
Elhuyarrek antolatutako Zientzia Azoka ekimenak Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren, FECYTen (Zientzia eta Teknologiarako Espainiako Fundazioa), Bizkaiko Foru Aldundiaren, Bilboko Udalaren, Nafarroako Gobernuaren eta Erabiren laguntza izan du.